18 stycznia 2018

Zapraszamy na otwarcie wystawy Romualda Fajtanowskiego pt. "DEKADA" - ciąg dalszy"




Serdecznie zapraszamy 24 stycznia 2018 r. o godz. 18.00 do Biblioteka UKW (Galeria I piętro) na otwarcie wystawy fotografii Romualda Fajtanowskiego pt. "DEKADA - ciąg dalszy". Wystawa będzie prezentowana do 3 marca 2018 r.

Romuald Fajtanowski - absolwent Wydziału Architektury i Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Od ukończenia studiów w 1987 roku pracuje jako projektant w założonym przez siebie Studiu Projektowym ROGO. Do tej pory opracował około 200 projektów wzorniczych i ponad 300 kompleksowych opracowań graficznych. Współpracował z wieloma firmami w kraju i za granicą, przygotowując projekty dla takich firm jak: Brilux, Slican, Apator, Polam, Activision, York czy Posnet. Projekty, w opracowaniu których uczestniczył, czterokrotnie uzyskały Godło TERAZ POLSKA, trzykrotnie znak DOBRY WZÓR, a także zdobyły wiele złotych medali na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Od 2007 roku pracuje również w Zakładzie Wzornictwa UTP w Bydgoszczy, prowadząc zajęcia w autorskiej pracowni projektowania specjalistycznego, uczy także projektowania mebli na Architekturze Wnętrz.

Pracując wiele lat jako projektant, uczestnicząc w różnego rodzaju przedsięwzięciach, w których presja czasu i sukcesu handlowego determinuje wszystkie poczynania twórcze, czułem rosnącą potrzebę znalezienia przestrzeni tylko dla siebie, pracy w większym spokoju, wręcz w samotności i całkowitej swobody w tym co robię, podporządkowania swoich wyborów tylko własnej intuicji i wiedzy. Taką enklawą, w której poruszam się całkowicie samodzielnie jest właśnie fotografia.

„DEKADA – ciąg dalszy”. Tak zatytułowałem wystawę w Bibliotece Głównej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, która podsumowuje ostatnie trzy lata moich fotograficznych działań. Stanowi ona kontynuację ostatniej wystawy w Galerii Miejskiej BWA w 2015 roku. Wybrane zdjęcia to zapiski z podróży po Ukrainie, Czechach, Niemczech i Polsce. To notatki z wędrówek, czyli niespodziewane ujęcia robione nagle i na gorąco. Kawałki życia, zwyczajni ludzie, zwykłe sytuacje i miejsca. To odkrywanie, obserwowanie i wyławianie z otaczającego mnie świata małych fragmentów rzeczywistości. Ten krótki błysk tworzy obrazy, które chcę przedstawić, dzieląc się przy okazji swymi odczuciami powstałymi podczas ich zapisu. 

Fotografowanie to mój język, moja mowa, wyrażanie emocji i sposób przekazu. Nie zapisuję słów, nie układam zdań, tylko notuję chwile, pokazuję moment i zatrzymuję go na zdjęciach. Chwytam miejsca, w których byłem, ludzi, których widziałem, zapisuję wszystko co mnie urzekło i zaintrygowało, tak pod względem formy jak i sytuacji. Przedstawione na wystawie prace stanowią fragmenty zapisków z ostatnich lat. To moja część „nie zawodowa”, lecz ta, gdzie jestem sam na sam z kawałkiem „wyciętego” świata i dowolnie, bez żadnej ingerencji z zewnątrz, mogę ten świat sobie budować. 
R. Fajtanowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz