10 października 2014

Zapraszamy na otwarcie wystawy fotograficznej Bogdana Dąbrowskiego



Biblioteka UKW zaprasza 15 października 2014 r. o godz. 18.00 (hol 2 piętro) na otwarcie wystawy fotograficznej Bogdana Dąbrowskiego „Bydgoskie podwórka”. Wprowadzenie do wystawy poprowadzi Lech Łbik

Wystawa będzie czynna do 15 listopada 2014 r.


 Bogdan Dąbrowski - urodzony w 1946 roku we Wrocławiu. Jest absolwentem Wydziału Filozoficzno – Historycznego Uniwersytetu Łódzkiego. Pracował w kilku instytucjach kultury oraz związanych z wykonywaniem i upowszechnianiem fotografii. Uprawia fotografię plenerową. Fotografuje głównie pejzaże przyrody i miejskie, często akcentując ich szczegóły. Towarzyszy mu zainteresowanie wielokulturowością Polski. W jego twórczości ważny jest nurt historyzujący. Bohaterem obecnej wystawy jest miasto i przemijający nieuchronnie świat, który go otacza. Fotografię swoją klasyfikuje jako dokumentalną o cechach estetycznych.

             

            Bydgoszcz od wielu lat wzbudza moje zainteresowanie. Kilkanaście lat temu postanowiłem przyjrzeć się mniej reprezentacyjnemu obliczu miasta - zainteresował mnie odchodzący świat XIX i XX-wiecznych podwórek. Próbowałem zanotować swym aparatem to, co zostało z tamtych lat.
     Obecnie, po ponad dziesięcioletniej przerwie, postanowiłem ponownie odwiedzić niektóre z tych miejsc, choć przychodziło mi to z pewnym trudem. Mieszkańcy kamienic chroniąc swą prywatność i bezpieczeństwo zamknęli bramy. Podwórka zmieniają swój wygląd, zmienia się też ich funkcja społeczna. Tam, gdzie są większe bramy, przez które wjeżdżały kiedyś zaprzęgi konne, teraz wjeżdżają konie mechaniczne, czyniąc z tych miejsc parkingi. Podwórka obstawione są ponadto licznymi pojemnikami na śmieci.
        Powoli przybywa odnowionych kamienic, na podwórkach pojawiła się zieleń, kwiaty i krzewy. Mnie jednak interesują te, gdzie zmiany są niewielkie, gdzie trwa nastrój przełomu minionych wieków. Myślę, że przy pomocy zdjęć mogę uratować dla pamięci następnych pokoleń część prawdy o naszym mieście.



                                                                                     Bogdan Dąbrowski








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz