10 czerwca 2022

"Monochromatyczna percepcja" - otwarcie wystawy fotografii Gracjana Kubisa w Bibliotece UKW

W czwartkowe popołudnie, 9 czerwca 2022 r., odbył się wernisaż czarno-białych fotografii autorstwa Gracjana Kubisa pod tytułem "Monochromatyczna percepcja". Na wydarzeniu pojawiła się rodzina, przyjaciele oraz bohaterzy jego prac. Wystawę zorganizowało Elizjum Kulturalne UKW - organizacja kulturalna zrzeszająca studentów kulturoznawstwa UKW, współorganizatorem wystawy jest Biblioteka UKW. Kilka słów o fotografiku i jego pracach powiedział jego kolega Maksymilian. 



Natomiast tak o swojej twórczości mówi sam artysta: "Od urodzenia mieszkam w Bydgoszczy. Moja przygoda z fotografią zaczęła się w wieku 15 lat, gdy postanowiłem robić zdjęcia telefonem komórkowym. Od tamtego czasu minęło już 13 lat, a moja miłość do fotografii cały czas rozkwita. Od dziecka miałem zamiłowanie do tworzenia rzeczy wizualnych, począwszy od rysunku i grafiki komputerowej, po nagrywanie moich znajomych z deskorolkowej ekipy. Deskorolka stała się bardzo ważnym elementem mojego życia, z którym równolegle przeplata się nagrywanie filmów oraz tworzenie fotografii. Do tej pory fotografią zajmuję się hobbistycznie. Szukając nowych kadrów, skupiam się na momentach z życia codziennego, a także staram się pokazać je takimi, jakie są. Przede wszystkim liczy się ta ważna lub ciekawa dla mnie chwila oraz emocje, które za sobą niesie. Pozwalam sobie na eksperymenty zarówno ze światłem, jak i również z kadrem, dzięki czemu mogę stworzyć obraz, który ceni moja wyobraźnia. Szczególną uwagę zwracam na światło oraz cienie. Niemal automatycznie przykuwają one moją uwagę, jednocześnie wprowadzając w zachwyt. Myślę, że dlatego fotografia czarno-biała jest mi bardzo bliska. Kolory mnie nie rozpraszają. Są tylko światła, cienie oraz dany moment. Mimo tego nie ignoruję koloru w fotografii. To właśnie dzięki fotografii analogowej, zacząłem bardziej doceniać kompozycje kolorystyczne, które nieustannie mnie inspirują podczas tworzenia w kolorze. 
(źródło: https://www.facebook.com/kulturoznawstwo.ukw/photos/a.116604664356380/130306776319502/)









Ekspozycję można oglądać na parterze Biblioteki UKW w godzinach jej pracy.

fot. Olga Cuske

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz