26 maja 2021

Zasoby biblioteki oczami studentki UKW - część X: Podsumowanie

Przyszedł czas na niestety ostatni już artykuł Katarzyny Dębińskiej, studentki dziennikarstwa i komunikacji społecznej UKW. Cykl "Zasoby biblioteki oczami studentki UKW" ukazywał się na naszym blogu przez dziesięć tygodni, a dotyczył e-zasobów i baz danych, w których wg studentki, przyszli dziennikarze mogą znaleźć ciekawe i godne polecenia materiały. Pożegnalny artykuł jest niezmiernie sympatycznym podsumowaniem pracy, zaangażowania i próby wsparcia naszych studentów przez naszą Bibliotekę. Miło nam, że zostało to dostrzeżone i w tak pochlebny sposób opisane i zarekomendowane :) Podwójnie miło, że szczególnie spodobały się nasze biblioteczne inicjatywy, czyli Repozytorium UKW, projekty Pamięć bydgoszczan i „Ucyfrowienie zasobów akademickich regionu kujawsko-pomorskiego dla potrzeb nauki i dydaktyki całego kraju”.


Bardzo dziękujemy za te opinie i za owocną, systematyczną i miłą współpracę.

Życzymy sukcesów, ciekawych tematów i lekkiego pióra!

Zapraszamy do lektury :)

Podsumowanie

Przez ostatnie kilka tygodni poprzez współpracę z Biblioteką UKW miałam okazję lepiej zapoznać się z jej zasobami oraz możliwościami zdobywania wiedza, jakie oferuje studentom nawet w dobie pandemii. Mnogość zbiorów i katalogów dostępnych w zakładce E-zasoby pozytywnie mnie zaskoczyła. Znalezienie potrzebnych baz danych nie stanowi żadnego problemu, a ich użytkowanie zaliczyć można do wyjątkowo prostych i intuicyjnych. Mimo to, gdyby ktoś potrzebował bardziej szczegółowego wytłumaczenia, często w tej samej kategorii umieszczone są instrukcje. Mam również nadzieję, iż moje wpisy poświęcone poszczególnym zbiorom okazały się dla kogoś przydatne.

Osobiście bardzo podoba mi się ilość inicjatyw, które wychodzą ze strony samej Biblioteki UKW w kontekście gromadzenia materiałów i udostępniania ich online. Począwszy od Repozytorium UKW, które zapewne wielu studentów uzna za niezmiernie poręczne i niejednokrotnie sięgnie po nie na przestrzeni swojej nauki na uczelni. Poprzez nostalgiczne dla jednych, a edukacyjne dla drugich Archiwum Pamięci bydgoszczan, gdzie przekazywana słowem i obrazem jest historia naszego miasta. Aż po program „Ucyfrowienie zasobów akademickich regionu kujawsko-pomorskiego dla potrzeb nauki i dydaktyki całego kraju”, dzięki któremu powstał katalog unikalnych dla naszego regionu zasobów.

Jednym z ciekawszych odkryć był dla mnie system informacji prawnej Legalis, o którym nigdy wcześniej nie słyszałam, a który z pewnością niejednokrotnie mi się przyda. Bardzo pomogło mi też w zapoznaniu się z tym zbiorem przeprowadzone na jego temat szkolenie.

Zaledwie kilka tygodni to niezbyt długi czas, lecz z pewnością bardzo owocny, zarówno dla mnie, jak i mam nadzieję też dla czytelników bloga. Wspólnie mogliśmy odkryć ogrom możliwości, jakie są dostępne tak naprawdę na wyciągnięcie ręki, a niestety często zostają niezauważone lub pominięte. Myślę, że nie tylko ja z wielką chęcią będę korzystać z E-zasobów, podczas dalszej nauki na UKW, ale także po jej zakończeniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz